El passat 15 d’abril van començar les Trobades d’Escoles en Valencià a la població de la Ribera de Rafelguaraf, i ens invaeix un sentiment d’alegria per un costat perquè un cop més és materialitza la festa on xiquets i xiquetes que s’eduquen en la nostra llengua, tornen a gaudir d’un dia de convivència ple d’activitats i de il.lusió; per altre costat, aflora un sentiment de tristor per constatar un cop més, que a hores d’ara, per la negativa d’alguns partits (PP, C’s i PSOE-PSPV) a donar el seu suport, aquesta festa no és pot realitzar al nostre poble de Canet. I la pregunta és ben senzilla: No tenen el mateix dret els nostres xiquets i xiquetes a sentir-se protagonistes al seu poble d’una festa com aquesta?.
Ahir vam observar amb alegria com el nostre poble s’omplia de gent “teatrers i teatreres” que participaren en els diferents actes (cercavila, gala d’entrega de premis, representació teatral, sopar de gala,…) programats, amb molta cura i encert, pel grup de teatre El Molinet, protagonista en complir 40 anys i per rebre un premi de la Federació de Teatre Amateur; amb la col.laboració del nostre Ajuntament. La nostra enhorabona més sincera i tot el nostre suport!.
Si fou un goig i una fita molt important per a Canetacollir als integrants i companys dels diferents grups de teatre amateur, gaudir de la seua participació directa e intensa en els diferents actes, compartir un dinar en harmonia i en benefici dels nostres comerços, i com deia l’alcalde, una satisfacció per Canetdonar a conèixer les particularitats del nostre poble, fomentar la vessant humana i turística del mateix… no penseu que acollint i organitzant la festa de les Trobades d’Escoles en Valencià anem a aconseguir el mateix? No penseu que amb aquesta festa també es beneficiarà el nostre comerç i es pot obrir a la participació de les diferents associasions de Canet? No penseu que les xiquetes i xiquets de les escoles de Canetno mereixen la mateixa oportunitat?… Va sent l’hora ja de replantejar la situació i donar el pas. Per nosaltres no serà.
#EscolaValenciana
#NosaltresPelValencià